Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



torsdag 4 mars 2010

Scrappat del 3 av 4

Här kommer ännu fler "gamla" scrapbooking layouter.

Höst
En härlig höstdag 2008 fick barnen posera ute på vår altan.
Höstfärger är egentligen inte "mina" färger, men det var riktigt roligt att frossa loss i dessa nyanser, när man fick hjälp av färgerna på fotografierna. Denna layout skickade jag in till en tävling hos Creativica, och vann ett 1:a pris :D Det var såååå himla roligt att vinna, så jag skall försöka hinna med att delta i någon mer tävling.

Prima ballerina
I slutet på av årskurs 9 var det maskerad på min dotters skola, och hon sydde sig en vacker kjol av mängder av rött och svart tyll. Jag norpade en liten bit tyll som jag sen använde i kompositionen. Denna layout skickade jag in till tidningen Scrapbooking mm, och fick den publicerad på en helsida, med mina teknikinstruktioner. Detta var första och enda gången jag skickat in material till tidningen, så det var ju extra kul att bli publicerad.


Skolavslutning & Bakom mina Solglasögon.....
Ännu en dubbellayout på min dotter, enkla med få dekorationer, men med en del teknik.


Bananer
När min dotter fyllde 16 år fick hon bla ett par ballerinaskor med bananer på från SneakySteve, som hon hade önskat sig. När jag sen hittade ett papper med bananer, så satte det fart på skaparlusten. Bilden på den stora bananen har jag knyckt från Andy Warhol, och printat ut på ett fotopapper.
Spooky
Min son skulle på maskerad, och genomgick en förvandling från min goa kille till enblodtörstande Dracula, hua. Spindelnäten är maskade, i 2 olika tekniker med hjälp av mallar från Tim Holtz.


En teddybjörns kärlek tar aldrig slut
Min sons gamla nallar är uppsatta på en fin rad, och favoriten i mitten ser lite luggsliten ut, efter alla goa kramar som den har fått genom åren. Nu för tiden sitter de gamla trotjänarna orörda på en hylla i pojkrummet, men de får ännu så länge ändå vara kvar.


Myspys i kojan
I min sons gamla rum hade han en säng som var uppbyggd med skåp, i mittsektionen bildades en ingång till en koja bakom skåpen. Här ligger han och myser, läser mangaböcker och smaskarpå sitt lördagsgodis. Men en slängpuss till mamma hinner han allt med.
Gottepåsens färger har legat till grund till de papper jag sen valde i bakgrunden, och idekorationerna.


Underbara plats
Bilder från stugan och badviken i Bynviken.
Layouten är uppbyggd i flera lager med det mönstrade pappret i botten. Jag har frossat i spets, blommor, knappar och pärlor, både pärlfloss och pärlswirls. Jag har en gjort en journal som sitter lite gömd bakom ett av fotografierna, men går att dra ut. Den "gamla" nyckeln, kedjan och en metallram är från Tim Holtz.
Trumstudio
Här är min sons första trumframträdande, i musikskolans regi.
Layouten fick en rockig look, i svart och silver.
Vår lilla solstråle
Jaa, vad skall man säga, ett underbart foto på min dotter.
Den klargula blomman och den gröna klänningen fick vara grunden i färgsättningen. Relativt få dekorationer, men flera egna urklipp från det mönstrade pappret.
Kusinerna
Under ett besök av en barnens kusiner tog jag en hel serie med bilder. Men jösses vad svårt det var att få ihop sex foton som de båda tjejerna kunde komma överens om att de var okej.
Även här har jag låtit de mönstrade pappren ta plats, och använt få dekorationer.


Vår underbara älskling
Ett kollage i en detaljerad dubbellayout, med fina foton tagna på min son under sommaren 2009.
Bakgrunden består av ett mönstrat papper som är skuret i olika längder och flätade. Dekorationerna består i huvudsak av stjärnor och blommor.

Fortsättning följer en annan solig vinterdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar