Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



söndag 28 februari 2010

Mera scrappat del 2 av 4

Hade tidigare utlovat en fortsatt visning av de scrapbook layouter som jag har gjort sen tidigare, och här kommer del 2 av 4.

Gung, gung, gunga...
Fina bilder på barnen där grönt och cirklar är det gemensamma temat.

Sweet sexteen
2008 firade min dotter sin 16 års dag (jösses vad tiden går) med sång och paket på sängkanten., våffelfrukost ute på altanen, och en stor jordgubbstårta till födelsedagskalaset. Fotot på tårtans jordgubbar har jag sedan använt för att klippa ut datum och siffrorna 16.
Bal
Under sista veckan på högstadiet, ordnade min dotters skola en traditionell bal. Temat på balen detta året var glamour, därav den "röda mattan" och allt "bling bling"i layouten. Hemma hos oss hade vi 4 tjejer som förberedde sig och gjorde sig fina, och de var så snälla och poserade, medan jag sprang runt med kameran.
Kraftprovet 2007
Min son var 2007 med på Knatteprovet, barnens löpartävling under Fallensdagar.
Trots att han föll under loppet fick han ändå en fin tid och placering.


Underbett
Min sons mjölktänder hamnade lite tokigt, så han fick ett underbett, som han här stolt visar upp. Men när de permanenta tänderna var på väg upp, fick de hjälp av en tillfällig tandställning under ett par veckor, och sen satt allt i rätt läge, och det söta lite skeva underbettet är ett minne blott.
T-shirten som han har på bilden, är också den som jag har använt till bakgrund i min layout.

Det kommer mera tralla la.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar