Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



söndag 28 februari 2010

Virkat var det här

I torsdags åkte jag och min dotter in till stan för att fynda på bokrean. Och fynda det gjorde vi verkligen, 30 minuter senare var det 2 lyckliga själar som lämnade bokhandeln med varsin påse full med böcker.
Nästa stopp blev i garnaffären, eftersom vi hade hittat mysiga plädmönster på nätet. Vi lämnade även denna butik med en varsin påse, denna gången var de fyllda med garn i alla dess färger. Senare på kvällen satte vi fart på virknålarna, och efter att vi gjort ett par stycken rutor var, satt vi stumma och tittade på varandra och undrade när i himmelens namn dessa projekt kommer bli klara. Men med ett leende konstaterade vi att detta får ta den tid det tar.
För min dotters del är detta första gången hon virkar bortsett från en igelkott hon gjorde i syslöjden i årskurs 4. Hon visar bilder på sina virkade rutor på sin blogg Elin och Ordet.
För min del är det över 20 år sedan jag virkade senast, (jösses var tar tiden vägen egentligen) men efter ett tag upptäcker man dock att det är som att cykla, har man en gång lärt sig det så glömmer man det inte igen. Och visst är det kul att se hur högen med rutor växer =D

1 kommentar:

  1. Vilket härligt mönster på rutorna..
    Det som tar längst tid är att fästa alla trådar och sy ihop rutorna...men det blir fint :)
    Tur att det inte är så mycket annat man kan göra på kvällarna..

    Ha en fin dag
    Eva

    SvaraRadera