Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



tisdag 23 februari 2010

Mor & barn

Här kommer de sen tidigare utlovade bilderna på min senaste målade tavla. Här med ett kärt återkommande motiv - en mor med sitt barn, i vintagestil.



På närbilden ser ni att jag har täckt duken med utrivna boksidor, från en gammal vackert gulnad bok. (Myrorna är en guldgruva ifall du inte själv äger gamla böcker som du vill förstöra). Runt huvudmotivet sitter träflisor som jag har limmat fast och målat.

2 kommentarer:

  1. Men jäklarns Ulrika, vilka tavlor...du den med rosorna...ska du sälja den?
    Grädddelin har fått in urfina kläder...så ska du en vända dit =) så hälsa på mig samtidigt.....jobbar Ons, Tors

    Ha en toppendag

    SvaraRadera
  2. Det tar sin tid...180 rutor och några varv med virkad kant runt..
    Jag gör 10 åt gången,syr ihop och fäster alla trådar..DET tar tid.
    Lycka till !! :)

    SvaraRadera