Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



söndag 21 mars 2010

Gammelmormor Alma & mormor Elsa

Idag har jag gjort klart 2 layouter som är en början på släktforskning "light", på min mormors sida. Jag har även påbörjat en liknande projekt på min morfars sida, och det är riktigt intressant är lära sig mer om sin historia.

Först ut är en bild på min biologiska gammelmormor Alma, som tyvärr dog i unga år, när hennes barn Elsa och Rune bara var 6 och 4 år.


På den motsatta sidan är en bild på min mormor Elsa.


2 kommentarer:

  1. Helt underbara bilder //Nina

    SvaraRadera
  2. Hej! Så fina layouter om Elsa och hennes mamma!
    Gillar dina nya köksgardiner, och den ljuvliga pläden som du har virkat!
    Kram!

    SvaraRadera