Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



fredag 5 mars 2010

Fjärilar, ormar och kaniner

Fjärilskvinna
Ett kvinnoporträtt målat på en porslinsvas.
Detta var det första jag målade efter ett uppehåll på nästan 10år. Det var så roligt att komma igång igen, trots att denna vas tog en himla tid att göra klar. Men ibland kan ett upphåll vara det som gör att gnistan kommer åter. Nu kan jag knappt avsluta ett arbete, innan tankarna far runt på vad jag skall göra nästa gång.
Samtliga fjärilar är konturerade och några har gulddetaljer. Fjärilarnas färger går i vinrött, brunt, och guldgulatoner

Rosa rosor på ormkaraff
Rosa rosor kan bli lite väl sött ibland, och det passade inte alls till en karaff med ett handtag som föreställer en slingrande orm. För att göra karaffen mer dramatisk målade jag den nedre delen i svart färg som jag sen tonade uppåt.

Ormen och de andra relief detaljerna är målade i matt guld.

En liten flickälva som leker med sin kanin
Jag har visat den här asken en gång tidigare, men missade då att visa insida, som är dekorerad med en blomster girlang.
Trevlig helg alla ni som besöker min blogg.
Glöm inte att lämna en kommentar innan ni lämnar sidan. Vet att ni finns därute, och är så nyfiken på att höra vad ni tycker. Vill få både ris och ros, men det är klart får jag välja så vill jag ju bli överöst med rosor, det är något jag älskar både bokstavligt och bildligt talat.

2 kommentarer:

  1. men Ulrika..dina saker är ju rena konstverken...jag blir så kär...särskilt karaffen med rosorna..den lilla asken med blommor på insidan och kaninen..sååååå gulligt

    Ha en toppen helg och krya på dig, läste att du var förkyld..du. nu har jag köpt något där igen....livsfarlig butik*ler*

    SvaraRadera
  2. Så underbart vacker!!!

    SvaraRadera