Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



onsdag 10 mars 2010

Pläden är klar !

För 2 veckor sedan fick min dotter och jag idéen att vi skulle virka en varsin pläd, och med bestämda steg klev vi in i garnaffären för att göra våra första inköp av garnnystan. Därefter har jag varit stammis där, och köpt nystan efter nystan. Och undan för undan har det blivit nya rutor, och idag blev pläden klar!
Måste erkänna att detta gick otroligt mycket fortare än vad jag trodde det skulle, mitt mål var att pläden skulle bli klar till sommaren......... så tog det bara ett par veckor.....=D. Nu har jag funderingar på att göra ytterligare en pläd, men då i andra färger och i ett annat mönster. Men det får vänta ett tag, för nu är jag sugen på att göra några nya kortmodeller, och väntar ivrigt på att de nya stämplarna som jag har beställt från England skall dyka upp i brevlådan.
Pläden mäter 145x185 cm, och är gjord av garnet Paris.
Materialåtgång ca 42 nystan.

Visst blev den fin.........jag är i alla fall helnöjd.

4 kommentarer:

  1. Först fattade jag ingenting...hur jäkla fort virkar du...men ..se..så kom jag på :)
    Du var sängliggandes och kära maken bortrest
    ..alltså all tid i världen att virka.
    Jag är glad om jag klarar 10 rutor i veckan..och med min fart..blir jag klar i oktober !!!
    Detta trots att sambon nu har jobbperiod och nästan aldrig är hemma...ska man behöva bli förkyld ?!!

    SvaraRadera
  2. Jag glömde ju att säga...pläden blev urfin !!
    Fick väl ett slag av avund :)

    SvaraRadera
  3. Pläden är ljuvlig!!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  4. Verkligen en jättefin pläd!!! Du är så duktig!

    Kram från Susanne

    SvaraRadera