Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



tisdag 25 januari 2011

Blommig filt

Jag har fått så himla många förfrågningar på mina virkade alster, vilket verkligen är jätteroligt. Så här börjar jag med att lägga ut lite mer information om min blommiga filt.
Filten mäter 145x185 cm.
Jag har använt mig av garnet Paris.
Bottenfärg:
21st Colour 17 (cream)
Blomfärg:
10st Colour 16 (vit)
7st Colour 26 (nougat)
1st Colour 32 (ljus blå)
1st Colour 29 (baby blå)
1st Colour 30 (mellan blå)
1st Colour 48 (petrol)

Total materialåtgång 42 nystan.
Ursprungsmönstret är egentligen en liten babyfilt i melerat garn.
Jag har gjort betydligt fler rutor, och där kan man själv avgöra hur stor filt man vill göra. Jag valde att inte ha melerat garn utan gjorde varje ruta 2 färgad. Dvs när jag hade virkat klart blomman bytte jag garn, till min bottenfärg.
Här kommer du direkt till mönstret.

3 kommentarer:

  1. Ooo en så underbar filt du har virkat! Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för mönstret!! Är nybörjare, men ska testa att virka en ruta för att se om jag lyckas.
    Kram, Erica

    SvaraRadera