Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



söndag 16 januari 2011

Varm och gosig virkad pläd


Nu är pläden klar, och den blev så färgglad och fin.
.........och den är naturligtvis även både varm och gosig.
Filten mäter ca 210x210 cm
(tillräckligt stor så hela familjen kan kura under den ;0))
Garnåtgång:
Delight totalt 20 nystan:
12st, nr10
1st, nr4
2st, nr5
1st, nr8
2st, nr9
2st, nr11
Fabel colour 400 8 st

Filten enligt ursprungsmönstret är betydligt mindre än min, men där avgör man själv hur många rutor man vill göra, min slutade på 14x14 rutor.
Här kommer du direkt till mönstret.

1 kommentar:

  1. Åh sååå fin :) Har letat efter "runda" mormorsrutor. Det här blir perfekt :)
    Härlig blogg. Så mycket fint. Fortsätter kika in hos dig.
    Johanna :)

    SvaraRadera