Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



måndag 8 mars 2010

2 lampfötter

Dax att visa mera målade porslinsalster. Dessa 2 stora lampfötterna har samma basform i porslinet, men med 2 helt skilda tekniker och motiv.

En stilig lampfot med vita liljor och mörkrosa/vinröda rosor
Med tanke på att lampfoten är så stor, har jag här haft möjligheten att måla rejäla rosor och läckra vita liljor som bildar en härlig kombination.

En riktigt pampig lampfot med rosor i vinrött och guld
På en av rosorna har jag sprängt i porslinet, innan jag lagt guld, och därefter målat på guldet, och slutligen förstärkt en del av konturerna med vit relief. Bakgrunden är i matt vinrött.

1 kommentar: