Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



tisdag 15 februari 2011

Gräddelin

Idag besökte jag den mysiga butiken Gräddelin i Trollhättan, för att beställa en gravdekoration till min mormors begravning, och då blev det även en del tröstshopping till mig själv också.

Ett sött ägg fyllt med vita pärlhyacinter och plättar i luften.

De första knopparna har precis börjat brista på de söta små gubbarna.

En krona och en härligt stor murgröna fick också följa med hem och pryda en "gammal" spottkopp, ett fynd som jag tidigare har ropat in på auktion.

Och sist men absolut inte minst, köpte jag ett par helt underbart vackra änglavingar, som jag har spanat in under en längre tid. Och bara jag blir bättre i ryggen skall de hängas upp......kan knappt bärga mig. (Jag har dragits med ett diskbrock sen innan jul, segt som sjutton att bli av med det eländet, men skam den som ger sig)

Tillsammans med mina inköp fick jag ett stort blomsterpaket, med 30 underbara tulpaner! Tack snälla Annika, hela mitt kök strålar nu av färgprakt.

En bild ovanifrån på underverket.......vackert eller hur?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar