Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



lördag 17 april 2010

Tavlor med rosmotiv i akryl

För ett tag sedan började jag måla på en rostavla, den nuvarande mittsektionen, när den blev klar kände jag mig nöjd, och redo att hänga upp den. Men så föreslog min fantastiska "fröken" Turid Wassenius att jag kunde bygga på med ytterligare 2 dukar och få en ännu större helhet, inget jag ångrar idag. Ivern att få upp dessa tavlor på väggen i vardagsrummet har inte haft några gränser, men nu ääääääntligen hänger de där.
Tavlorna mäter 115 x 95 cm.
Detta var min första stora tavla som jag målat med bara rosor och visst blev den läcker ?!
Och jag har redan börjat på ytterligare en rostavla som jag har fått en beställning på. Och därefter skall jag måla...............
Jag lovar att hålla er uppdaterade på vad som blir målat härnäst.

3 kommentarer:

  1. Du den blev riktigt härlig, din tavla.
    Ser framemot att se nästa :)

    Ha en fin dag
    Eva

    SvaraRadera
  2. Alldeles fantastiskt Ulrika! Roligt att du vill vara med i min utlottning, inte minst för att jag då lyckade hitta hit till din fina och spännande blogg. Jag är jätteimpad - du gör verkligen jättefina saker helt i min smak!

    Kram Annie

    SvaraRadera
  3. Helt underbar, vad fina saker du gör.
    Tavlan är helt fantastisk, gillar din vintageask också.
    Kul att du är med i min utlottning
    Ha en fin helg
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera