Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



lördag 3 april 2010

Glad Påsk till er alla!

Idag har vi haft ett underbart påskväder, och flera påskgubbar och påskgummor har varit på besök.

Jag har inte mycket påskpynt, men dessa favoriter kommer fram varje år, och i år har kaninparet flyttat in i min nya glaskupa på fat, och skapar ett sött stilleben.

Och naturligtvis är det ingen påsk utan den obligatoriska påsktårtan, fullproppad av marsipanfigurer. Tidigare år har barnen med liv och lust kastat sig över uppgiften att dekorera mazarintårtan, men i år fick jag göra det, då barnen var fullt upptagna av sina vänner, när tårtan gjordes.

I morgon kommer jag att visa er några handgjorda påskkort!

1 kommentar:

  1. Du den tårtan såg urläcker ut, gör du de fina marsipanfigurerna själv ?

    Ha en forsatt fin Påsk

    SvaraRadera