Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



torsdag 22 april 2010

Glasfat med rosor

Här är ett stort glasfat med rosa rosor och lila små violer målade på en vit botten.
För att gör fatet mer dramatiskt och mindre sockersött, har jag delat av fatet i 2 sektioner. Där den ena delen är helt naturell, och den andra har fått allt motiv på sin sida. Sen har jag markerat indelningen med 2 tydliga böljande guldlinjer.
Motiven är målade på undersidan av fatet, detta gör att färgen framstår som blank och jämn.
Detta är ett spännande och annorlunda sätt att måla på, eftersom motivet målas först på en transparent underlag, och slutligen avslutas allt med att måla bakgrundsfärgen över motivet. Vänder man på fatet syns bara det vita och guldlinjerna.

1 kommentar:

  1. Alldeles fantastiskt!!! Jag är alldeles stum över vilka vackra ljuvliga rosor du målar!!!
    Kram!

    SvaraRadera