Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



söndag 24 januari 2010

Söt flicka

Ja då är snart även den här helgen slut, det är inte klokt vad fort tiden går.
I min målargrupp som träffas en gång i veckan, bestämde vi senast vi sågs att vi skulle prova på något nytt. Vi skall göra tavlor med annorlunda material och använda oss av flera olika tekniker. Jag blev så ivrig, så jag gjorde en tavla redan igår.

På den första bilden har jag precis har kommit igång och har målat med akrylnyanserna naturvitt, och coffe.
Här är tavlan är målad även med svart akrylfärg, bilden på den söta flickan är på plats, och en spetssjal är draperad och fastsatt med brads.

I hörnet av tavlan har jag fäst 2 stora ljusrosa blommor, en utriven boksida som jag har chalkat och rullat ihop, en fin nyckel från Tim Holtz, samt ett fint svart organzaband.
Under blomman har jag fäst 2 st tags. På den ena har jag använt mig av en transfer teknik, dår jag har fört över en vackert skriven text från ett papper till tagen, med hjälp av ett gelmedium. Den övre tagen har jag maskat med en swirl från Tim Holtz (jag älskar hans sortiment och hans idérikedom), och sprayat med Coffe Shop och Iridescent Gold från Tattered Angels. För att få en sliten look har jag målat med svart crackle paint från Tim Holtz, både över bilden och duken.
Detta var fantastiskt kul, nu kan jag nästan inte vänta tills dess att jag skall få en stund över och starta med nästa tavla.

1 kommentar: