Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



lördag 16 januari 2010

Porslinsmålning



Tyckte att det var dax att visa upp några av de målade porslinsalster som jag har gjorts de senaste åren.






Tavlan "Mor med baby" gjorde jag klar för ca 1 år sedan, men den saknar tyvärr fortfarande en ram. Men snart.......hoppas jag finna något som skall passa.


Flickängeln som sitter i gräset och leker med en kanin har jag målat på ett fint ovalt skrin.


Här kommer en serie med 3 små tavlor. Samtliga tavlor föreställer små babyälvor.




Jag har även gjort en liten vacker spetsskål, även den föreställer en liten babyälva.
Börjar ni ana vad jag gillar.......



Sist men inte minst kommer här ytterligare en tavla, även den saknar en ram men står lutad i ett vackert utsmyckat guldstaffli.
Fortsättning följer en annan dag!

Trevlig helg på er alla, och hoppas att även ni får njuta av det fantastiska vackra vinterväder vi har i vårt land just nu.

Ulrica


4 kommentarer:

  1. Vad roligt Ulrika, att du äntligen gjort en hemsida !
    Bara älskar dina ros målerier...den gröna
    vasen är möjligtvis inte till salu ? :)
    Har lagt till mig som följare...så jag inte missar något :)

    Många kramar
    Eva

    SvaraRadera
  2. Vet du vad Ulrica? Jag tycker såå att du ska bli tatuerare! Det hade väl varit något? Du är ju verkligen så himla konstnärlig!:)

    /Cecilius

    SvaraRadera
  3. Hallå eller helt underbara!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Allt är så himmla vackert.Nu blir jag riktigt sugen på porslinsmålning.Har målat i många år,så mina skåp är något överfulla!Ja,frukter och blommor är oerhört roligt att måla!Jag ska spara denna blogg.Kolla gärna in i min.Jag målar nu förtiden i art rage.Väldigt skoj.Gokväll!

    SvaraRadera