Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



onsdag 20 januari 2010

Ännu några kort

Nu är det bara 25 dagar kvar till alla hjärtans dag, och det är dax att fundera på hur många man skall förära ett personligt handgjort kort.

Tänker på dig
Här har jag använt stämplarna: tänker på dig samt en hörnstämpel. Jag har slipat, rispat och färgat in bakgrundspappret och en tag. Jag har dekorerat med blommor, blad, pärlfloss, organzaband och ett litet metallhjärta.

Drömmer om dig
När jag hittade pappret med moln, visste jag direkt vad min titel på mitt blivande kort skulle bli. Ett enkelt kort gjort med molnpapper, 2 olika gröna nyanser på prickig cardstock, en trippelblomma, blad, band, rosett,brads, och texten är gjord av vita rub-ons.


Jag tycker att båda korten förmedlar kärlek trots att de inte är rosa och har en massa hjärtan.

1 kommentar:

  1. :) :) man får reda på lite av varje..när man bloggar :)

    De där vaserna är de till salu ?

    SvaraRadera