Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



söndag 9 maj 2010

Ragnhild & Erik

Den 29/8 1931 gifte sig, min mormors far Erik med Ragnhild.
De levde hela sitt gemensamma liv med mottot att störst av allt är kärleken, och det blev också ett självklart tema på denna dubbellayout.



På layouten var det viktigt för mig att få med blommor, noter, spets, knappar och hjärtan.
Blommor eftersom de båda älskade sin trädgård som de hade på sitt sommarställe. Och de var alltid omgivna av blommor, inne som ute.
Noter eftersom Erik var mycket musikalisk och spelade bastuba i Säffles musikkår.
Spets och knappar eftersom Ragnhild var en skicklig sömmerska, och jobbade som det i sin ungdom på NK i Stockholm.
Hjärtan är en viktig symbol för den kärlek de hade för varandra, och den kärlek de slösade på många runt omkring dem, inklusive mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar