Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



måndag 3 maj 2010

Hildur & Anton Emil

Hildur & Anton Emil var min morfars föräldrar. Fotot på dem här är taget på deras förlovnings dag den 25 februari 1911. Strax efter giftermålet emigrerade de till Amerika.


Samtligt material är framtaget.


En rund ram placeras över A4 fotot och trimmas.


En overlay placeras över allt och mittensektionen skärs ut.


Namn och datum gnuggas på overlayen med rub-ons.


Två grungebords har målats med svart akrylfärg, och har fästs med 4 brads på varje sida. Därefter har jag gjort rosetter av svart organzaband och pärlband.

Klart!



På uppslagets andra sida sitter följande bild.
Foto är taget i Belzoni, Missisippi 1912, på Hildur, Anton Emil och deras lilla dotter Märta

1 kommentar: