Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



söndag 17 april 2011

Nana & Lala

Snuttefilten Nana och Teletubbiesen Lala var ständiga följeslagare åt min son när han var liten. Detta tema blev en mycket färgglad LO med många härliga detaljer.


Här har jag satt 3 fjärilar tillsammans med blå blommor, för att fånga upp färgerna från de 4 Teletubbiesarna. Eftersom det inte fanns färdiga färger som stämde, så färgade jag om en av dom, med en Pro marker penna, för att få den rätta nyansen.


Blå blommor i massor. En pebbles med ett hjärta samt halvglaspärlor får pryda mitten på vissa av blommorna. Änden på ett blått band med silverprickar har fått avsluta som en rosett, och ytterligare en rosett av vit tråd med ett litet silverhjärta har fått plats bland blommorna.


Det fina mönstrade pappret med sydda effekter har jag formklippt runt om. Ett litet rub-on tåg, har tagit plats precis ovanför den blå och silverprickiga bandkanten. Under det bandet finns en silvrig spets, och en tråd med röda bollar.

1 kommentar: