Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



lördag 12 juni 2010

Rosor, rosor, rosor och åter rosor, på porslin

En tallrik

En urna


En platta i ett handgjort staffli


En vas

Alla 4 har jag målat med mitt favorit motiv rosor, och med min favoritfärg wild rose, som jag nu med ljus och lykta försöker hitta mer färgpulver utav. Tyvärr är det svårt att få tag på vissa porslinsmålningsfärger numera. Detta kanske är ett tecken på att jag skall släppa den färgen och måla i andra nyanser i stället, men det är svårt att släppa taget om en favorit.

1 kommentar:

  1. Helt underbara, allihop.
    Men saknar bild på " min " tavla, hade varit sååå roligt att se hur den blev.

    Ha en fin Tisdag

    SvaraRadera