Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



torsdag 1 september 2011

Receptalbum

Ett receptalbum i storlek 6"x 6". Ett album som var superroligt att göra.
Alla papper kommer från Maja Design.

Framsida


Pärmens insida (här skall jag fylla i namn på albumets ägare)


1:a fliken, tema: KÖTT


2:a fliken, tema: FISK

3:e fliken, tema: FÅGEL
4:e fliken, tema: VEGETARISKT
5:e fliken, tema: MYS (som jag har tolkat som mysiga drinkar)
6:e fliken, tema: FIKA
Insida pärm


Baksida
Båda utsidorna på pärmen är lackade, för att tåla fukt.


En receptsida till fliken kött.
Har förberett plats för att skriva in receptet i den vita rutan, men har inte riktigt hunnit med det ännu.

En receptsida till fliken mys.
Här har jag matchat färgen på pappren till äggtoddyn.


Naturligtvis grönt papper som matchar den gröna drinken.


...... och ett papper med hallon till Baccardi Razzdrinken.

Nu har jag ett trevligt arbeta framför mig att fylla pärmen med fler favoritrecept under flikarna.
Ett speciellt tack till Sofie och Iain (fotograf för kvällen) som hjälpte till att göra drinksidorna extra fina och smarriga.

1 kommentar: