Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



torsdag 5 augusti 2010

Sanna Wijk & Rolf Kullander

På vägen hem från sommarstugan i Värmland, stannade jag till och besökte Hantverksmagasinet i Åmål, och köpte dessa 2 saker. En underbar hjärtskål gjord av keramikern Sanna Wijk och ett vackert silverarmband gjort av min morfars bror Rolf Kullander. Har ni vägarna förbi Åmål, så kan jag varmt rekommendera er att besöka denna butik, och se allt fint som dessa 2 konstnärer, samt många fler har gjort.
Skålen har jag fyllt med stora amerikanska blåbär som har växt till sig på buskarna hemma i trädgården under tiden vi har varit bortresta.

Rolf hade gjort många vackra armbands modeller, men efter mycket provande och funderande föll valet på detta, visst är det fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar