Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



torsdag 25 augusti 2011

Stickad Poncho med vågmönster

Inför sista semesterveckan i Värmland köpte jag med mig material till en poncho, och 2 veckor senare var den ihopsydd och klar. Den var enkel att göra , bara man fick kläm på vågmönstret.
Till fotograferingen har jag som vanligt använt min favorit modell :0)

Här kommer du direkt till mönstret, hos Garnstudio.
Tyvärr hade garnet som angavs i mönstret utgått ur sortimentet, så jag valde att göra ponchon i bommullsgarnet Paris istället. Garnåtgång 8 nystan, men jag gjorde min lite längre, så min är med 9 nystan.

2 kommentarer:

  1. Hej Ulrica! Gud vad duktig du är och vad snygg ponchon blev! Åh modellen är ju supersöt också! Ett mästerverk med andra ord;-) Längtar så tills vi ses den 13 sept:-) Kram från fru Härenstam

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du!
    Jag ska dela av mig av berömmet till modellen =0)
    Tyvärr blir jag kvar på kontoret den 13/9 :0( så vi måste boka in en ny tid att träffas!!!

    SvaraRadera