Välkommen till min blogg:

om scrapbooking, handgjorda kort, virkning, stickning, akryltavlor, glas- och porslinsmålning, och annat som förgyller min tillvaro.

Lämna gärna en kommentar, när ni har besökt min sida.
Mycket nöje!

Ulrica



onsdag 13 oktober 2010

Annorlunda mormorsrutor och andra virkade rutor

En regning dag i somras, började jag virka på ännu en pläd. Och denna gången föll valet på en helvit bomulls filt av mormorsrutor. För att skoja till pläden lite har jag gjort ett antal rutor i lite andra mönster.



Vid ett tillfälle fick jag vänta 6 lååååånga veckor på nya garnnystan, eftersom jag hade virkat upp det lagret jag hade. Och under de veckorna kliade det i virk-fingrarna så jag började på ytterligare en pläd. Den här gången blev det en sprakande kavalkad av färger i ett melerat yllegarn

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade din blogg nar jag googlade "annorlunda mormorsrutor". Har du beskrivning pa alla fina rutor du gjort ovan eller har du bara hittat pa sjalv? Skulle garna vilja gora nagra av dina.
    Mvh,
    Lena i Kalifornien

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!
    Jag har fått så himla många förfrågningar på mina olika virkade rutor, vilket verkligen är jätteroligt. Så inom kort kommer jag att uppdatera bloggen, med beskrivningar och länkar.
    Hälsningar
    Ulrica

    SvaraRadera